17.-18.3. Výcvikový seminář s Martinem Pejšou "Stopa+poslušnost dle IPO"

19.03.2012 07:50

 

Víkend 17.-18.3. jsem se na pozvání Marušky Klvaňové ( ch.s. 14´th Meridians ) vydala opět už i s Baskem na výcvikový seminář s Martinem Pejšou, který byl zaměřený na stopu a poslušnost dle IPO.

Hned ráno jsme se neočekávaně na parkovišti potkaly s Ivanou Moudrou, takže výborná společnost byla zaručena ;) Ivča vzala Sieriuse, se kterým se chystá na výběrové závody a tak měl fajn parťáka na lotroviny i Baskáč.

Sobota byla ve znamení poslušnosti, dopoledne nám Martin pouštěl ukázky výcviku "jak se to dělat nemá" a následně trénink svých mladých psů "jak se to dělat má" .

Musím říct, že preciznost provádění i nácviku nás usadila do židlí. Kdo umí ten holt umí. Jde vidět, že pokud to má někdo dobře srovnané v hlavě a postupuje opravdu systematicky, může se psem dělat zázraky.

Odpoledne již probíhalo praktickou ukázkou každého z nás se svým psem. Martin se nám i přes vysoké teploty a nemalý počet účastníků věnoval se stoprocentním nasazením.

Basko předvedl celkem standartní výkon, bylo dost teplo a tak jsem s ním provedla jen pár základních cviků ( chůze, odkladačky za pochodu do sedu, lehu, stoje a přiřazování k noze ). K tomu o čem vím, že je u nás problém mi bylo detailně vysvětleno jak ho napravit a o čem jsem nevěděla jsem se dozvěděla :) Například můj způsob odměňování psa...

Mně i Ivči Moudré Martin vytkl úplně stejné věci, takže společné tréninky asi nejsou úplně to pravé ořechové :))

Celý den byl sice náročný, ale maximálně poučný. Musím říct, že lepšího semináře jsem se snad ještě neúčastnila.

 

V neděli ráno jsme hned začali stopou přímo v terénu, praktická ukázka na různých psech byla přeci jen poučnější než "pouhá" projekce.

Dopoledne se vystřídali všichni pejsci začátečníci s pachovými čtverci a krátkými rovnými stopičkami. Odpoledne byla řada na pokročilejších, kdy ale bohužel vznikl problém s nedostatkem terénu a také časová tíseň a tak jsme se mezi sebou domluvili, že půjdou čuchat jen 4 pejsci a dáme více prostoru otázkám a teorii.

"Naštěstí" měl jeden pes dost podobné vypracování stopy jako Basko a tak jsem se dozvěděla přesně co jsem potřebovala... Například jak usměrnit rychlé vyrážení na stopu potom, co pes zalehnul předmět a znova ho posíláte čuchat.

 

Celkově byl víkend opravdu pecka a pokud se tu bude konat další podobná akce, rozhodně se moc rádi opět zúčastníme.